Friday, August 8, 2008

小小人物大大世界



前幾天不小心看見了我在FRENSTER塵封了的部落格。掃了掃厚厚的灰塵﹐驚覺我竟然有整一年沒寫部落格了。本人懶惰之程度實在是高深莫測任誰都無可匹敵啊﹗

又又前幾天不小心路過了 林 芝、奕琳和婉勻的部落格。天哪﹗本以為這群和我半斤八兩一同懶惰一同逍遙的JUNIORS﹐(^^) 居然非常努力地寫﹐短短幾個月內一連串發表了很多有趣﹐好笑又可愛的部落格。看到這裡﹐真有點無顏見江東父老之感。除此﹐ 看了萬立的部落格﹐ 受的刺激更大了﹐ 萬立發表的部落格永遠都是那麼的討人喜歡﹐ 有騙讀者感動凝涕掉淚的更有讓讀者笑彎了腰的部落格﹐ 種種的種種啊﹐ 看得我更加的慚愧了。

受了這麼多一連串的刺激後﹐ 懶惰虫終於拿起決心要從新執筆開個新的部落格從新開始﹗黃晴希在此立誓從此不再當懶惰虫﹐如有違此規﹐以後務必XXXX﹐XXXX (請自行想像﹐ 自由填充)。還有以後若有人見到我靜悄悄地偷懶很久沒有寫部落格﹐ 請一定要記得古人所說的:“打是疼﹐ 罵是愛﹐大家一定要好好的罵我﹐帶我這歧路亡羊再次地走上正途。 (對了﹐罵我就行了﹐打我卻大可免了吧﹗嘻嘻﹗^^)

我一直相信無論是多麼微不足道的小小人物他們都一定會在這大大的世界里觀察體會了很多很多值得去和其他人分享的東西與事件。可以和志同道合的親友們分享淚水與快樂﹐是我一直以來都很享受的。現在﹐“噹噹噹” 正式宣佈“小小人物大大世界開幕了。鄉親父老們要多多支持噢﹗這樣我的部落格才可以福如東海壽比南山啦﹗(^^)

*要秉持永樂多斯的精神﹐要多多“我見﹐我思﹐我寫”。

7 comments:

Anonymous said...

good blog~ arigato!

melwy said...

hahaa, feel honoured to be mentioned in ur first post!! but wrote my name wrong ho,da pi gu, piak piak..it's 琬 anyway, hehe, nicer rite xD
ur blog very pretty la, mine is so dull, huhu..
keep going la qingxi, dun be lazy bum, and i'll be ur frequent visitor!! hehe

Alex said...

haha.. u r not lazy la.. u r just slow.. as slow as a snail^^^ =P

happy bo.. we come to pong chan ur blog.. haha

iamlz said...

aiks? why is my name separated? and aiks aiks..say we are lazy ya..we are hardworking one la! heheh!

great opening of ur blog!! looking forward for more posts! XD

Qing Xi said...

Mr Anonymous,
Even without you telling me, I know who you are ^^
btw thanks for your constant support, since the opening of my old old blog till now! ^^ You write more too!

Melissa,
nola.. seriously, reading the blog of you three, really give me the urge to write more too! btw.. sorry! wrote ur name wrongly^^ *somebody is blur*
n thank you for the compliment!^^

Alex,
hehe.. ok lo.. I m slow but you are lazy ok? ^^
btw.. come often to pong chan. I will go visit urs frequently too ^^

Lim Zhi,
hahaha.. dont know why ur name appeared like that^^ n ok la have to admit that you all very very hardworking in writing blog^^
More posts to come up!

Anonymous said...

我觉得你不是懒惰,是太太太忙了,时间不够用...哈哈...看到之前几位留言者那么在意自己的名字,实在好笑....不过,最后那边的"秉持"用得非常好!!因为有我的秉,哈哈哈哈......希望你真的努力秉持下去喔.....

Qing Xi said...

To 2nd Anonymous,^^
hahaha.. seriously, I swear that I wont make myself so busy for the coming years in manchester! *not iron man* ^^
btw, your reasoning is funny! and through that I know who you are! ^^
and remember to pump me to write more n study more oo in the coming years!