Wednesday, April 8, 2009

红橙黄绿蓝靛紫



小时候当我看到彩虹时我都会很兴奋,总觉得天空好厉害会变魔术。长大了,不知为什么我越来越少看到彩虹了。所以那天,往窗外看,突然看见那久违了的“老朋友” ,老实说我真的很兴奋!虽然彩虹的背景是一团又一团看起来很生气的乌云,但是乍见到“老朋友” 的喜悦还是远盖过了这些,所以呢,兴奋得像八岁小孩子的我拿了相机拍了很多照片。大家不要被这相片误导,彩虹在这里看起来平平常常,这是我技不如人所致,其实呢,这彩虹是很英俊很潇洒很漂亮很美丽的!^^ 彩虹的存在是非常短暂的,但它留下来给我的是一整天的喜悦与兴奋。这几天,我的窗口都是开着的,希望彩虹可以再光顾我窗外的天空!

5 comments:

Alex said...

wei.. ur rainbow pic very nice lei!! i din manage to capture rainbow so nicely everytime...

iamlz said...

NICE! :D

Come to galway la, always got rainbow ;)

*飞天草* said...

看了你这篇blog,感觉世界真的很美好~~~~

我很少机会看到彩虹,彩虹是我的“罕客”~
我和大大的月亮比较熟~ 特别是在早晨天还为亮的大月亮~

今早,我又看到我的“老朋友”--月亮,在天空和我笑~ 看到他的感觉和你看到彩虹的感觉很相近呢~hehe~~

Qing Xi said...

Alex,
I actually think that this rainbow pic is not nice enough! Nevermind, next time we try harder to take pic of rainbow!

LZ,
yooo.. why is it so unfair? Maybe I should bribe the rainbow to abandon Galway and come to Manchester more^^

Little grass,
I rarely see rainbow nowadays too. That is why I m overexcited when I saw that!
n oh, I miss seeing your "old friend" too! I miss seeing stars on the sky too! I miss so many things...Zzzzzz

*飞天草* said...

i saw mny stars at de sky of redang .......many many many stars~~~~~~
so miss them ~~~~~~~~~ haha